Apple iPhone 7 - 256GB
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
Apple iPhone 7 - 256GB
نوشته شده در سه شنبه 16 آذر 1395
بازدید : 191
نویسنده : iliya-computer.ir

آیفون جدید هم از راه رسید؛

اپل با معرفی جدیدترین آیفونش، امسال هم سخت‌افزاری متفاوت را بدون تغییر ملموسی در طراحی و ظاهر با نام آیفون 7 روانه‌ی بازار کرده است. درمقابل، این سخت‌افزار شامل تمام قابلیت‌ها و نقاط قوت سایر گوشی‌ها با برند‌های مختلف می‌شود که اپل همه را یک‌جا جمع کرده تا بتواند امسال هم حاشیه‌ی سود مطمئنی را برای خود داشته باشد.

با در نظر گرفتن این قابلیت‌ها می‌توان گفت این گوشی، آن‌طور که بایدو‌شاید تغییر چشم‌گیری، حداقل در ظاهر، نداشته که بتوان آن را یک محصول انقلابی نامید یا حتی بتوان گفت آیفون 7 قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که هیچ‌کجا و در هیچ گوشی دیگری پیدا نمی‌شود.

آیفون بدون جک و خانه

اگر بگویم از طراحی آیفون جدید راضی هستم دروغ گفته‌ام یا اینکه طراحی آیفون به دلم نشست هم، درست نیست. اما طراحی آیفون جدید در رنگ مشکی که نوار‌های آنتن دهی پشت قاب اصلا مشخص نیستند در نوع جالب است و مطلوب به نظر می‌رسد. قاب جلویی به‌غیراز تغییر کلید خانه، تغییری دیگری را تجربه نکرده است. خانه حالا دیگر، کلید نیست؛ بلکه یک دایره‌ی کوچک لمسی است که با فناوری لمس فشاری کار می‌کند. حالت فشردن و عملکرد خانه، جدید و جذاب به نظر می‌رسد. این تغییر مزایا و معایب خاص خود را دارد. اینکه می‌توانید عملکرد صحیح این کلید را در سه سطح از فشار تنظیم کنید و دیگر نگرانی بابت خرابی آن نداشته باشید از مزایای آن هستند. در مقابل دیگر نمی‌توانید زمانی که دستکش به دست دارید از خانه استفاده کنید، یا هنگامی‌که وقت ندارید حتا خم شوید و کلید خانه را فشار دهید، ایستاده این کلید را با پایی که جوراب دارد، فشار دهید تا ببینید در گوشی چه خبر است.

نوع کلید و عملکرد آن برای بسیاری از همکارانم جذاب نبود، در مقابل من کاملا از این تغییر راضی بودم و احساس می‌کنم این مورد راهی به‌سوی حذف کلید خانه یا حداقل یکپارچه شدن آن با صفحه‌نمایش خواهد بود.

 

مقدار بیرون زدن دوربین از قاب پشتی  بیشتر شده و حالا دیگر باعث می‌شود آیفون به‌راحتی روی سطوح صاف قرار نگیرد. هنگام کار کردن با گوشی یا تایپ کردن با آن روی میز، گوشی تکان زیادی می‌خورد که باعث اعصاب خوردی می‌شود. اگر می‌تواند قید رنگ مشکی مردانه‌ی پشت گوشی را بزنید، یک قاب این مشکل را حل می‌کند. انتقال نوارهای آنتن‌ دهی به لبه‌های بالا و پایین باعث شده تا قاب پشتی آیفون، به فلزی یکپارچه‌ بیشتر شبیه باشد.

اپل اعتقاد دارد "یک خروجی آنالوگ نباید، فضای زیادی را در یک دستگاه دیجیتال اشغال کند" پس جک 3.5 میلی‌متری صدا حذف شد. شاید حذف شدن حالت فیزیکی کلید خانه هم ناشی از همین اعتقاد عجیب باشد. درهرحال حذف شدن این جک، به لبه‌ی پایینی گوشی تقارن داده و این قسمت را جذاب‌تر کرده است. اما انحصارطلبی اپل همچنان ادامه دارد و تنها از طریق پورت لاینتینگ و هدست اختصاصی اپل به‌راحتی به موسیقی گوش دهید؛ اینکه برای استفاده از هدفون‌های معمولی باید از تبدیل استفاده کنید، آزار‌دهنده است.

با این وضعیت باید شارژ کردن گوشی و گوش دادن هم‌زمان به موسیقی را فراموش کنید. به خاطر این سیاست عجیب باید اپل را سرزنش کرد؛ اما در مقابل برای شجاعت انجام این کار این شرکت را تحسین می‌کنم.

 

ضد آب بودن امکانی است اپل در سال‌های قبل از آن به‌عنوان یک امکان اضافی و غیرضروری در ساخت گوشی یاد می‌کرد؛ اما داستان با آیفون 7 متفاوت است. اپل اعلام کرده که آیفون جدیدش فقط در مقابل آب مقاوم است ولی ضد آب نیست. این مقاومت در حد اینکه بتوانید از گوشی در محیط‌های با رطوبت بالا مثل کنار دریا یا در استخر برای عکاسی استفاده کنید یا با آن به سونا بروید، کافی است.  

دوربینی که بیشتر بیرون زده

با اینکه بیشتر بحث‌های این روز‌ها، پیرامون دوربین‌های دوتایی مدل آیفون ۷ پلاس می‌گردد؛ ولی اپل در مقایسه با مدل‌های سال گذشته، در تک دوربین مدل کوچک‌تر آیفون ۷ هم بهبودهای بسیاری به وجود آورده است. با اینکه دقت حسگر دوربین آیفون ۷ همان ۱۲ مگاپیکسل باقی‌مانده؛ ولی سایر قسمت‌های دوربین تغییراتی مهم کرده است. اپل در مورد سایز حسگر دوربین اصلی آیفون ۷ هیچ صحبتی نکرده؛ ولی نسبت کانونی لنز دوربین به f/1.8 رسیده است. این یعنی دیافراگم لنز بازتر است و نور بیشتری به حسگر می‌رسد؛ به همین دلیل در شرایط نوری بد، عکس‌ها با جزییات بیشتر و نویز کمتر ثبت می‌شوند.

در مقایسه با آیفون 6s، تصاویر ثبت‌شده در شب، بهبود چشم‌گیری داشته‌اند و می‌توانند با برترین گوشی‌های اندرویدی مثل گلکسی نوت ۷ رقابت کنند. عکس‌های ثبت‌شده با آیفون ۷ رنگ‌هایی طبیعی دارند، شفافیت‌شان خوب است و اثری از اعوجاج هم در تصاویر دیده نمی‌شود. حتا اپل به دوربین این گوشی، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم اضافه کرده تا لرزش دست هم مانعی برای ثبت تصاویر باکیفیت نباشد.

از لحاظ فیلم‌برداری، امکان یا قابلیت خاصی به آیفون ۷ در مقایسه با آیفون 6s اضافه نشده است. این مدل می‌تواند حداکثر با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند یا ویدیوهای صحنه آهسته با کیفیت HD 720p و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. کیفیت فیلم‌های ثبت‌شده در سطح بالایی قرار دارد؛ فوکوس روی سوژه به‌خوبی حفظ و تغییرات نور محیط هم به‌سرعت و بدون هیچ مشکلی شناسایی می‌شوند.

در نظر داشته باشید که لنز دوربین آیفون ۷، محافظ یاقوتی ندارد و اگر گوشی را در کنار کلید یا وسیله‌ی تیزی قرار دهید، به‌احتمال زیاد لنز دوربین‌تان در برابر خط‌وخش مقاومت بالایی نخواهد داشت.

 

بیشترین تغییرات، در دوربین سلفی گوشی رخ داده است. بالای نمایشگر آیفون ۷، دوربینی با حسگری کوچک با دقت ۷ مگاپیکسل قرارگرفته که لنزش نسبت کانونی f/2.2 دارد. این دوربین علاوه‌بر اینکه عکس‌های سلفی بهتری در مقایسه با دوربین آیفون 6s می‌گیرد، می‌تواند با دقت Full HD هم فیلم‌برداری کند. با اینکه هنوز گوشی‌هایی با دوربین‌های سلفی بهتر مثل گلکسی S7 وجود دارند، دوربین سلفی آیفون ۷ یک جهش بزرگ در مقایسه با آیفون‌های قبلی محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که نیمی از عکس‌های سلفی فضاهای مجازی با آیفون گرفته می‌شوند، آیفون ۷ کمک زیادی به بهبود کیفیت عکس‌هایی که به‌صورت روزانه در اینستاگرام می‌بینید، خواهد کرد!

همه‌ی زورت همین بود؟

هیچ برنامه، بازی یا عملیاتی وجود نداشت که آیفون 6s یا حتی آیفون 6 از پس انجام آن برنیاید. اما اپل به این موضوع بسنده نکرده و سخت‌افزاری قوی‌تر را در آیفون جدیدش قرار داده است. تراشه‌ی A10 که بر خلاف چندین نسل گذشته پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای دارد به همراه دو گیگابایت رم، قدرت فوق‌العاده را با خود به آیفون 7 آورده است. به‌طوری‌که  در مقایسه با گوشی 6s، می‌توان گفت آیفون 7 دو برابر سریع‌تر از این گوشی هر کاری را انجام می‌دهد. این سرعت به‌خصوص هنگام اجرای بازی‌ها یا حتا هنگام استفاده از دوربین به‌شدت خودنمایی می‌کند. خودنمایی در حد اینکه "برو بچه جون با بزرگ‌ترت بیا!". این اولین پردازنده‌ی در iDeviceهاست که از فناوری بزرگ.کوچک استفاده می‌کند. این فناوری تاثیر مطلوبی روی مصرف باتری و عملکرد کلی گوشی دارد.

مثل آیفون 5 که حالا هم  تمام برنامه‌ها و بازی‌های فروشگاه اپل را اجرا می‌کند، اطمینان داشته باشید آیفون 7 طوری ساخته‌شده اگر اپل پنج سال هم از توسعه دادن بخش پردازنده دست بکشد باز هم آیفون 7 از رقبا عقب نمی‌ماند.

این تنها پیشرفت گوشی نیست، آیفون جدید حالا اسپیکر‌های استریو دارد. این دو اسپیکر عالی به نظر می‌رسند. با اطمینان می‌گویم که این اسپیکر‌ها دو برابر نسل قبلی صدا دارند و می‌توانید از آن‌ها به‌راحتی به‌جای یک اسپیکر پرتابل استفاده کنید. علاوه بر بلندی صدا، کیفیت صدا هنگام پخش صداهای زیر و بم هم عالی است و آزارتان نخواهد داد. مورد دیگر افزودن مقدار قابل‌توجهی به ظرفیت باتری است که یک موفقیت برای اپل محسوب می‌شود. اپل به‌شدت دنبال افزودن ظرفیت باتری‌های تمام دستگا‌ه‌هایش است. استفاده از موتور تپ‌تیک جدید و کوچک‌تر، حذف جک صدا نشان از این  با آنکه باتری ظرفیت بیشتری دارد، اما مقدار مصرف آن در مقایسه با نسل قبلی تفاوتی نداشته است. با یک‌بار شارژ می‌توانید در حدود ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدیو ببینید، حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بازی کنید، به مدت ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه با اتصال Wi-Fi وب‌گردی کنید و حدود ۱ روز و ۱۸ ساعت موسیقی گوش دهید.

iOS 10

فرقی ندارد آیفون‌‌تان، پردازنده‌ی دو هسته‌ای داشته باشد یا چهار هسته‌ای، نسخه‌ی دهم از iOS باعث می‌شود آیفون به بهترین شکل ممکن از پس انجام هر عملیاتی بر‌آید. آیفون 7 با iOS 10 بازی‌ها و برنامه‌های امروزی را هم‌شان خود نمی‌بیند و هنگام اجرای آن‌ها آرامش کامل دارد. علاوه بر امکانات قدیمی، حالا یک سری قابلیت جذاب جدید به این سیستم‌عامل اضافه شده‌اند که کار کردن با آن را ساده‌تر یا حتا دل‌چسب‌تر می‌کنند. بسیاری از این قابلیت‌ها ظاهر سیستم‌عامل را تغییر داده‌اند؛ البته تغییرات دیگری هم وجود دارند که کارایی بخش‌‌هایی از آیفون را ساده‌ یا کامل‌تر کرده‌اند. تغییر فونت فارسی، تغییر کلی حالت نمایش اعلان‌ها، بازنویسی برنامه‌ی Apple Music، تغییر کلی حالت نمایش محتویات Lock Screen، تغییر کلی در حالت کارکرد کلید خانه، اضافه شدن بخشی جدید Bed Time، تغییرات عجیب و به وجود آوردن امکانات بی‌نظیر در برنامه iMassage و موارد کلی که باعث بهبود کارایی آیفو‌ن‌ها شده‌اند از قابلیت‌های جدید در iOS هستند.

طیف بیشتر، لرزش ظریف‌تر

اپل ادعا کرده که نمایشگر آیفون جدید روشنایی بیشتری تولید می‌کند و می‌تواند طیف رنگ‌هایی بیشتری را نمایش دهد. واقعا درست است که نمایشگر 4.7 اینچی آیفون جدید می‌تواند طیف رنگ‌هایی را نمایش دهد که چشم انسان قادر به دیدن آن‌هاست، اما نمایشگر‌های آیفون‌های قبلی نمی‌توانستند آن‌ها را نمایش دهند؟ بله ... آیفون 7 رنگ‌های آبی و قرمز را در مقایسه با آیفون قبلی بهتر نشان‌تان می‌دهد و در هر دو رنگ طیف رنگ‌های گسترده‌تری را پوشش می‌دهد. البته این موضوع در مورد رنگ‌ قرمز به‌وضوح مشخص است.

سایر قابلیت‌ها و امکانات نمایشگر، همان‌هایی هستند که در آیفون 6 هم شاهدش بودیم.

 

رک بگویم روشنایی بیشتر نمایشگر آیفون 7 در مقایسه با نسل قبلی آن‌قدرها محسوس نیست، اما آیفون جدید نمایشگر شفاف و روشن‌تری در مقایسه با آیفون 6s دارد. فناوری لمس سه‌بعدی هم این بار و در این نمایشگر به بهترین نحو ممکن مورداستفاده قرارگرفته است و دیگر آن‌ مشکلات نسل قبلی را ندارد. البته موتور تپ‌تیک جدیدی در این گوشی استفاده‌شده که ویبره‌های ظریف‌تر و کوتاه‌تری ایجاد می‌کند. با این موتور، آیفون جدید برای هر منظوری ویبره‌های متفاوت تولید می‌کند، این لرزش‌های ظریف حتا هنگام روشن/خاموش کردن کلید‌های مجازی هم وجود دارد.

جمع‌بندی

درست است که اپل، همیشه آیفون‌هایش را با شعار "بهترین آیفونی که تابه‌حال ساخته‌شده" معرفی می‌کند؛ اما واقعا به دهمین نسل از گوشی‌هایش افتخار می‌کند. این نشان می‌دهد که اپل ادعا دارد، آیفون‌ جدیدی که معرفی کرده، تفاوت‌های زیاد و عملکرد بهتری با نسل قبلی‌‌اش دارد؛ یا حداقل این‌طور نشان می‌دهد که خریداران را به آپدیت به نسل جدید یا خرید آیفون 7 ترغیب کند.

 

به‌هرحال آیفون 7 اینجاست؛ رنگ‌های جدید مشکی و مشکی براق، تراشه‌ی جدیدی که پردازنده‌ی چهار هسته‌ای دارد، دوربینی که تصاویر شفاف‌تر ثبت می‌کند و کلید خانه‌ای که دیگر حالت فیزیکی ندارد؛ از تغییرات آیفون‌ جدید هستند.

آیفون 7، حالا در برابر آب هم مقاوم است، اسپیکر‌های استریو دارد و نمایشگرش محدوده‌ی بیشتری از رنگ‌هایی که چشم انسان می‌بیند را به نمایش می‌گذارد. این‌ها همان مواردی هستند که اپل چند سال پیش از آن‌ها به‌عنوان موارد غیر‌ضروری در ساخت گوشی یاد می‌کرد.

در نقطه‌ی مقابل می‌توان به شاهکار اپل اشاره کرد که مثل همیشه، دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید آیفون‌ها است، شک نکنید که اپل بهترین سیستم‌عامل را برای گوشی‌های موبایل ارائه کرده است. iOS 10 بی‌چون‌و‌چرا بهترین نسخه از این سیستم‌عامل است.

نقاط قوت
  •  صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با کیفیت عالی
  •  وزن و ضخامت بسیار کم
  •  کیفیت عکس‌های بسیار خوب و قابلیت فیلم‌برداری 4K
  •  عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر
  •  دوربین سلفی 7 مگاپیکسل
نقاط ضعف
  •  حذف جک 3.5 میلی‌متری

 

 

 

مشخصات کلی
نام سازنده Apple
مدل iPhone 7
جنس بدنه آلومینیوم
قابلیت ضد آب   دارد
درجه حفاظت IP IP57 - قابلیت ضد آب تا عمق یک متر بمدت 30 دقیقه / مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
مشخصات پردازنده
سازنده پردازنده Apple
چیپ ست Apple A10 A10 Fusion
مدل پردازنده Quad Core
نوع پردازنده   64 بیت
تعداد هسته پردازنده چهار هسته
مشخصات پردازنده گرافیکی
مدل پردازنده گرافیکی   نامشخص
مشخصات حافظه
ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایت
ظرفیت حافظه رم 2 گیگابایت
قابلیت نصب حافظه جانبی   ندارد
مشخصات صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش 4.7 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD
رزولوشن صفحه نمایش 1334 × 750 پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 326ppi
تعداد رنگ صفحه نمایش 16 میلیون رنگ
صفحه نمایش لمسی   دارد
قابلیت های صفحه نمایش لمسی قابلیت مالتی تاچ - دریافت چند لمس همزمان
جنس صفحه نمایش شیشه ضد خش / پوشیده شده با لایه چربی گریز oleophobic coating
امکانات صوتی
بلندگو   دارد
مشخصات بلندگو اسپیکرهای استریو
قابلیت حذف نویز توسط میکروفون مکالمه گوشی - Active Noise Cancellation with Dedicated Microphone
مشخصات دوربین
دوربین  
کیفیت دوربین 12.0 مگاپیکسل
ابعاد تصویر دوربین  
قابلیت فیلمبرداری   دارد
ابعاد فیلمبرداری 1920x 1080 پیکسل FullHD
سرعت فیلمبرداری 720p با سرعت 240 فریم ثانیه - 1080p باسرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه - 2160p با سرعت 30 فریم ثانیه
فلاش   دارد
نوع فلاش Quad LED
فوکوس اتوماتیک   دارد
قابلیت های دوربین فوکوس لمسی / تشخیص چهره و بدن / قابلیت پانوراما / ثبت موقعیت زمانی و مکانی / امکان HDR / سایز حسگر f/1.8 / بزرگنمایی دیجیتال 5 برابر
وب کم   دارد
کیفیت وب کم 7.0 مگاپیکسل
ابعاد فیلمبرداری وب کم -
سرعت فیلمبرداری وب کم 30 فریم بر ثانیه
پورتها
پورت USB   دارد
نوع پورت USB microUSB نسخه 2
پشتیبانی از OTG   ندارد
پشتیبانی از MHL   ندارد
خروجی 3.5 میلیمتری هدفون ندارد - امکان استفاده از مبدل لایتنینگ به خروجی 3.5 میلیمتری صدا
امکانات ارتباطی
شیار سیم کارت   دارد
بلوتوث   دارد
تعداد سیم کارت یک سیم کارت
نوع سیم کارت سیم کارت نانو Nano-SIM
قابلیت مکالمه  دارد
2G Network  دارد
باند شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
3G Network  دارد
باند شبکه 3G 2100 / 1900 / 1700 / 800
4G Network  دارد
باند شبکه 4G LTE 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100
GPRS  دارد
Edge  دارد
سرعت انتقال داده HSDPA, 42.2 Mbps / HSUPA, 5.76 Mbps / LTE, Cat3, 100/50 Mbps / UMTS / EV.DO Rev.A,Rev.B
شبکه بیسیم WiFi  دارد
توضیحات شبکه بی سیم WiFi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n - dual-band - hotspot
GPS  دارد
توضیحات GPS با پشتیبانی از A-GPS و GLONASS
توضیحات بلوتوث نسخه 4.2 - A2DP,LE
NFC  دارد
DLNA   ندارد
حسگرها
شتاب سنج  دارد
ژیروسکوپ  دارد
حسگر مجاورت Proximity  دارد
قطب نما  دارد
فشارسنج  دارد
حسگر ضربان قلب  ندارد
حسگر اثر انگشت  دارد
حسگر نور محیط  دارد
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل iOS
نسخه سیستم عامل iOS 10
پشتیبانی از جاوا   ندارد
مرورگر وب HTML5 Safari
پخش موسیقی  دارد
فرمت های صوتی قابل پخش MP3 / WAV / AAX+ / AIFF
پخش ویدیو  دارد
PDF  دارد
فرمت های ویدیویی قابل پخش MP4 / H.264
مایکروسافت آفیس  ندارد
SMS  دارد
MMS  دارد
ایمیل  دارد
Instant Messaging  دارد
Push Email  دارد
پشتیبانی از +ANT  ندارد
امکان پیش بینی متن ورودی  دارد
مشخصات باتری
نوع باتری لیتیوم یونی
قابلیت تعویض باتری   ندارد
ظرفیت باتری  
شارژدهی باتری - آماده به کار 10 روز
شارژدهی باتری - مکالمه 14 ساعت (شبکه 3G)
شارژدهی باتری - پخش موسیقی 40 ساعت
سایر امکانات
رادیو  ندارد
اقلام همراه دستگاه دفترچه راهنما - شارژر - کابل - هندزفری

 

برای خرید با گارنتی:

18 گارانتی طلایی مدیا پردازش

 

 



:: موضوعات مرتبط: فروشگاه , Apple , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: